zondag, juni 07, 2009

Optreden in de Dikke Bries 24-05-09 : Leuk concert met veel vrienden en familie



Zondag 24 mei jl. hebben we een ' culinair concert' gegeven in restaurant ' De dikke bries' van uitbaters Koos Boersen en Hans Bootsman. Voor mij natuurlijk erg spannend. 30 jaar heb ik op Wieringen gewoond en er waren bekenden van vroeger; oud klasgenoten, oud collega vissers en buurtjes van de partij.   Dat maakte het optreden extra speciaal.
Nu had ik in een krantenartikel de wieringers een beetje op de hak genomen. Zo was te lezen dat ik het heel belangrijk vond dat het rustig in de zaal was ( bij een klassiek concert ben je toch ook stil...) en geen zin had in geklets. Degenen die dit niet konden opbrengen konden hun geld terugkrijgen. 
Er viel ook te lezen dat ' wieringers een bovengemiddeld hard stemgeluid hadden maar dat ze hier niet veel aan konden doen. Vissers moeten wel schreeuwen om boven het geluid van de motor uit te komen. Vrouw en kinderen nemen dit vervolgens gewoon over...'
Of dit in goede aarde viel is me tot op de dag van vandaag niet geheel duidelijk ha ha...
We hebben lekker gespeeld over mijn gloednieuwe zanginstallatie met bewerkingen van jazznummers uit het American Songbook, blues stukken en ook eigen werk. De band was erg onder de indruk van de service van het restaurant zowel qua sfeer en diner.
Een topmiddag dus en ...ik hoefde niet in te grijpen...
Wat ons betreft komen we nog graag een keer terug!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage